A Legyen Ön is Milliomos játékszabálya.
A játékosjelöltek közül azt, aki beülhet a székbe, egy gyorsasági kérdés, úgynevezett "sorkérdés" segítségével választják ki. A normál kérdésekkel ellentétben itt a négy megadott választ helyes sorrendbe kell rendezni, a leggyorsabb helyes válasz adója pedig beülhet a székbe és játszhatott a milliókért.
A játékosnak ezután 15 egyre nehezedő kérdést kell megválaszolnia. Minden egyes kérdésnél négy válaszlehetőséget kap, melyek közül neki kell kiválasztania a helyes választ.
Minden egyes kérdés megválaszolásával egyre több pénzhez juthat.
Miután a kérdés elhangzott, a játékos úgy is dönthetett, hogy elviszi az addigi nyereményét, ahelyett, hogy megválaszolná a kérdést. Ha a játékos megáll, tét nélkül, játékon kívül megtippelheti, szerinte melyik a helyes válasz, de ha nem áll meg és rossz választ jelöl meg, akkor elveszíti az addig megnyert összeget, kivéve, ha elérte a garantált nyereményhatárokat.
Ha a játék során a versenyző netán elbizonytalanodna, lehetősége van mentőövet kérni – így elkerülve az esetleges elsüllyedést, a helytelen válaszok tengerében. Egy mentőöv felhasználása után három lehetősége van: válaszol, újabb segítséget kér, vagy a pénzt megtartva megáll és elhagyja a játékot.
Felező
Ebben az esetben a versenyző megkérheti a játékvezetőt, hogy a számítógép vegyen el két rossz választ a négy válasz közül, így ezek után már csak két lehetőség között kell vacillálnia a játékosnak.
Kérdezd a közönséget
Ilyenkor a versenyző a közönséghez fordulhat, hogy megtudakolja, szerintük melyik a helyes megoldás. A stúdióban ülők egy gép segítségével választhatnak a négy válasz közül (20 másodpercet kapnak a döntésre, és aztán jöhet a gombnyomás). Az eredményeket a játékvezető és a versenyző is rögtön megszemlélheti a saját monitorján. Ez az egyik legkedveltebb mentőöv, mivel a legtöbb esetben helyes választ tippel a közönség (általában 95%-ban helyes választ adnak). Azonban, a jó eredmények ellenére is sokszor előfordul, hogy a közönség rossz útra tereli a főszereplőt.
Hívj fel egy ismerőst
A versenyző felhívhatja egy barátját – az előre megbeszélt öt embere közül (egyes országokban csak három). Még a műsor kezdete előtt le kell adnia azoknak a nevét, telefonszámát és fényképét, akik számítani fognak a telefonhívásra. A beszélgetés persze keretek közé van szorítva, csupán 30 vagy 60 másodpercig „cseveghetnek”, aztán a vonal megszakad. Ilyen rövid idő alatt kell elmondani a versenyzőnek a kérdést és az esetleges válaszokat. Az amerikai verzióban 2009-ben ezt a segédeszközt felváltotta a „Kérdezd a szakértőt”, amelyet az egész játék alatt elérhettek a nézők. Németországban még azt a megoldást is bevezették, hogy egy ismeretlent hívnak fel, akinek a nemét és a lakhelyét a játékos határozhatta meg.
Forrás: Wikipédia
A játékosnak ezután 15 egyre nehezedő kérdést kell megválaszolnia. Minden egyes kérdésnél négy válaszlehetőséget kap, melyek közül neki kell kiválasztania a helyes választ.
Minden egyes kérdés megválaszolásával egyre több pénzhez juthat.
Miután a kérdés elhangzott, a játékos úgy is dönthetett, hogy elviszi az addigi nyereményét, ahelyett, hogy megválaszolná a kérdést. Ha a játékos megáll, tét nélkül, játékon kívül megtippelheti, szerinte melyik a helyes válasz, de ha nem áll meg és rossz választ jelöl meg, akkor elveszíti az addig megnyert összeget, kivéve, ha elérte a garantált nyereményhatárokat.
Ha a játék során a versenyző netán elbizonytalanodna, lehetősége van mentőövet kérni – így elkerülve az esetleges elsüllyedést, a helytelen válaszok tengerében. Egy mentőöv felhasználása után három lehetősége van: válaszol, újabb segítséget kér, vagy a pénzt megtartva megáll és elhagyja a játékot.
Felező
Ebben az esetben a versenyző megkérheti a játékvezetőt, hogy a számítógép vegyen el két rossz választ a négy válasz közül, így ezek után már csak két lehetőség között kell vacillálnia a játékosnak.
Kérdezd a közönséget
Ilyenkor a versenyző a közönséghez fordulhat, hogy megtudakolja, szerintük melyik a helyes megoldás. A stúdióban ülők egy gép segítségével választhatnak a négy válasz közül (20 másodpercet kapnak a döntésre, és aztán jöhet a gombnyomás). Az eredményeket a játékvezető és a versenyző is rögtön megszemlélheti a saját monitorján. Ez az egyik legkedveltebb mentőöv, mivel a legtöbb esetben helyes választ tippel a közönség (általában 95%-ban helyes választ adnak). Azonban, a jó eredmények ellenére is sokszor előfordul, hogy a közönség rossz útra tereli a főszereplőt.
Hívj fel egy ismerőst
A versenyző felhívhatja egy barátját – az előre megbeszélt öt embere közül (egyes országokban csak három). Még a műsor kezdete előtt le kell adnia azoknak a nevét, telefonszámát és fényképét, akik számítani fognak a telefonhívásra. A beszélgetés persze keretek közé van szorítva, csupán 30 vagy 60 másodpercig „cseveghetnek”, aztán a vonal megszakad. Ilyen rövid idő alatt kell elmondani a versenyzőnek a kérdést és az esetleges válaszokat. Az amerikai verzióban 2009-ben ezt a segédeszközt felváltotta a „Kérdezd a szakértőt”, amelyet az egész játék alatt elérhettek a nézők. Németországban még azt a megoldást is bevezették, hogy egy ismeretlent hívnak fel, akinek a nemét és a lakhelyét a játékos határozhatta meg.
Forrás: Wikipédia